مدیرعامل بنیاد علوی در اختتامیه چهاردهمین المپیاد فرش دستباف/حضور فعال بنیاد علوی در 50 منطقه هدف کشور / برنامه اصلی بنیاد توانمند سازی استعدادها است
چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401

مدیرعامل بنیاد علوی در مراسم اختتامیه چهاردهمین المپیاد فرش دستباف ،برنامه اصلی این نهاد انقلابی را توانمند سازی استعدادهای مادی و معنوی مردم مناطق دور افتاده کشور دانست .

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی ، وحید خاوه ای با قدردانی از زحمات رئیس مرکز ملی فرش برای برپایی این المپیاد، افزود: بنیاد علوی به دنبال آن است تا استعدادهای مردم مناطق دور افتاده که مورد غفلت قرار گرفته و کمتر مورد توجه بوده اند را در پروسه ای رشد داده و شکوفا کند .

وی با بیان اینکه در حال حاضر بنیاد علوی به عنوان بازوی محرومیت زدایی و مجری طرح های فرهنگی، اجتماعی و حمایتی بنیاد مستضعفان در 50 منطقه هدف کشور  حضور دارد ، افزود: تمرکز اصلی بر روی کشف استعدادها و توانمند سازی محرومین با بهره گیری از همه تجربیات موفق و کارآمد ملی و بین المللی است .

مدیرعامل بنیاد علوی بر حمایت این نهاد از فعالان حوزه فرش دستباف تاکید کرد و گفت: مهمتر از فرش، افراد بافنده و کسانی که این هنر – صنعت را ایجاد کرده اند ، می باشند و بنیاد آمادگی هر گونه کمک برای استعداد یابی و توانمند سازی فعالان این حوزه را دارد.

چهاردهمین المپیاد فرش دستباف با حمایت بنیاد علوی و حضور استادان و دانش آموزان 24 استان کشور در اردوگاه امام خمینی برگزار شد .

در این دوره از المپیاد در سطح دانش آموزی با شرکت ۷۲ نفر از ۲۳ استان ” هنرستان های کار دانش ” و در سه گرایش، بافت ” ۳۲ نفر”، طراحی” ۲۴ نفر”، رنگرزی ” ۱۶ نفر ” به رقابت پرداختند.

از نکات برجسته این المپیاد می توان به شناخت استعداد های برتر، ایجاد انگیزه و تحصیل علوم و کسب مهارت‌های علمی هنرجویان فرش دستباف، ارزیابی توان علمی و شناسایی افراد مستعد و نمونه در سطح استان‌ها و کشور اشاره کرد.

در این دوره از المپیاد در سطح دانش آموزی با شرکت ۷۲ نفر از ۲۳ استان ” هنرستان های کار دانش ” و در سه گرایش، بافت ” ۳۲ نفر”، طراحی” ۲۴ نفر”، رنگرزی ” ۱۶ نفر ” به رقابت می پردازند.

//www.alavi-bonyad.com/3355/