گزارشی از مصوبات و دستاوردهای سفر مدیر عامل بنیاد علوی به مانه و سملقان
چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401

دبیر نهاد پیشرفت وآبادانی مانه و سملقان از 7 تصمیم اتخاذ شده در پی سفر رئیس بنیاد مستضعفان و مدیرعامل بنیاد علوی به این منطقه خبر داد .

غلامرضا رمضانیان در گفت وگو با روابط عمومی بنیاد علوی اظهار داشت: اقدام لازم جهت محوطه سازی و حصار کشی مرکز درمانی روستای خرتوت ، مشارکت 50 درصدی در اجرای محوطه کشی و حصار کشی مرکز درمانی زرد، مشارکت 50 درصدی در محوطه سازی و حصار کشی سه مدرسه در حال ساخت از جمله مواردی بود که قرار است بنیاد علوی نسبت به اجرای آن اقدام کند .

وی افزود: با عنایت به مشارکت 50 درصدی بنیاد در احداث مدرسه 9 کلاسه پیش قلعه و عدم تکمیل پروژه مشروط به تامین برق، اب ، گاز مدرسه توسط نوسازی مقرر شد نسبت به تامین اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون تومان جهت تکمیل توسط بنیاد علوی اقدام لازم صورت گیرد.

 

برآورد تجهیز و تعمیر برخی مدارس

همچنین قرار شد با ارائه برآورد توسط نهاد جهت تجهیز و تعمیر برخی مدارس سطح شهرستان مانه و سملقان اقدام لازم صورت پذیرد .

 

مساعدت در تکمیل 5 زمین چمن مصنوعی

مساعدت بنیاد علوی در خصوص تکمیل 5 زمین چمن مصنوعی و خرید کتاب درسی دانش آموزان بی بضاعت و جامانده از تحصیل از جمله اقداماتی بود که مقرر شد بنیاد علوی نسبت به اجرای آن اقدام کند .

رمضانیان در ادامه این گفت وگو اظهار داشت: مدیرعامل بنیاد علوی در سفر به مانه و سملقان در خراسان شمالی از دو پروژه به اتمام رسیده و یک پروژه رو به تکمیل توسط شرکت اسکان ایران بازدید کرد.

 

مرکز جامع سلامت روستای خرتوت

وی گفت: مرکز جامع سلامت روستای خرتوت یکی از این پروژه ها بود که « وحید خاوه ای» از آن بازدید کرد ، این مرکز قرار است به مردم محروم 24 پارچه آبادی منطقه با جمعیتی حدود 11 هزار نفر خدمت رسانی کند .
این پروژه در کمتر از 17 ماه با اعتبار سه میلیارد و 800 میلیون تومانی و در فضایی به وسعت 524 متر مربع به پایان رسیده است .

 

احداث مجتمع های آبرسانی

مدیرعامل بنیاد علوی همچنین از مجتمع های آبرسانی احداث شده شامل ۲ مخزن ۵۰۰ مترمکعبی یک مخزن ۲۵۰ مترمکعبی و ۲۵.۷ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب روستایی به همراه کلیه اتصالات ، شیرآلات و احداث حوضچه های شیرآلات بازدید کرد .

به گفته وی ، با توجه به اتمام این پروژه مردم 12 پارچه آبادی با جمعیت 5200 نفر از آب لوله کشی سالم بهره مند خواهند شد. هزینه احداث این مجتمع آبرسانی که حدود 20 ماه به طول انجامید، 7 میلیارد و 520 میلیون تومان شد.

 

 

پیشرفت 75 درصدی هنرستان 9 کلاسه در پیش قلعه

یکی دیگر از پروژه های مورد بازدید مدیرعامل علوی در مانه و سملقان هنرستان 9 کلاسه پیش قلعه بود که تاکنون پیشرفت 75 درصدی داشته است .

رمضانیان افزود: برای احداث این پروژه 7 میلیارد و 785 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که شامل احداث ۱۴۷۹ مترمربع فضای آموزشی در دوطبقه ، ۹۱ مترمربع سرویس بهداشتی ، ۸۰ مترمربع موتورخانه ، ۷۰ مترمربع ساختمان سرایداری ، ۲۰۰۰مترمربع محوطه سازی ، ۵۰۰ مترطول دیوارکشی خواهد بود.

 

 

وی تصریح کرد: با اتمام این هنرستان که ساخت آن 14 اسفند سال 99 کلید خورده است ، قرار است فرزندان 12 پارچه ابادی و یک شهر با جمعیتی حدود 7 هزار و 500 نفر از این فضای آموزشی بهره مند شوند .

www.alavi-bonyad.com/3318/