خبرهای خوش بنیاد مستضعفان برای محرومان خراسان شمالی
شنبه 24 اردیبهشت 1401

رئیس بنیاد مستضعفان در سفر به خراسان شمالی و بازدید از مناطق محروم این استان، دستوراتی را برای کمک به رفع هرچه سریعتر محرومیت از این مناطق صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، به دنبال بازدیدهای دوره‌ای رئیس بنیاد مستضعفان از مناطق محروم کشور، سید پرویز فتاح در سفر به استان خراسان شمالی، از اقدامات بنیاد در محرومیت‌زدایی از منطقه «مانه و سملقان» بازدید کرد.

همچنین با حضور فتاح در میان مردم این منطقه محروم و گفتگو با مسولان محلی و استانی، بنیاد مستضعفان برای رفع بیشتر محرومیت از این شهرستان، اقداماتی را در حوزه آموزش، ورزش و سرگرمی، مسکن، بهداشت و درمان، اشتغالزایی و معیشت مردم این منطقه عهده‌دار شد.

سید پرویز فتاح در پایان این سفر و در جلسه با مسولان استانی و منطقه‌ای از تکمیل ۲ مرکز سلامت روستایی در شهرستان مانه و سملقان توسط بنیاد مستضعفان خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر این خانه‌های سلامت، با توجه به نیاز منطقه و اهمیت آموزش فرزندان برای نسل‌های بعد، بنیاد مستضعفان برای تکمیل ۴ مدرسه در این شهرستان محروم، اقدامات مورد نیاز را انجام خواهد داد و ۳۰ مدرسه دیگر این شهرستان نیز به همت این بنیاد، مرمت، تجهیز و بازسازی می‌شوند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ورزش کودکان، نوجوانان و جوانان این منطقه گفت: بر اساس این مهم، مقرر شد بنیاد مستضعفان زیرسازی و تامین چمن مصنوعی ۸ زمین ورزشی فوتبال را در این استان انجام دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه بنیاد مستضعفان برای کمک به خودکفایی مردم محروم این منطقه و اشتغالزایی، تسهیلات ویژه قرض الحسنه در نظر گرفته است گفت: بنیاد مستضعفان برای حمایت از اشتغالزایی در مناطق محروم این استان مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه را با هدف ترویج کارآفرینی و اشتغالزایی اختصاص می‌دهد.

فتاح با اشاره به اهمیت تامین مسکن برای خانوارهای نیازمند و همکاری بنیاد مستضعفان و دولت برای اجرای نهضت ملی ساخت مسکن، از اهدای یک قطعه زمین ۲۲ هزارمتری در شهرستان شیروان برای احداث مسکن محرومان خبر داد و افزود: علاوه بر این، بنیاد مستضعفان مشارکت در تامین مسکن ۱۸۰۰ خانواده نیازمند در سطح استان را متقبل شد و ان‌شاءالله به زودی اقدامات لازم برای احداث و تکمیل این واحدها با مساعدت سایر دستگاه‌های مسئول انجام می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان در پایان این بازدید از اهداء ۱۸ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی به خانوارهای نیازمند فاقد پوشش حمایتی و همچنین واریز ۵۰۰ هزار تومان توسط این بنیاد به حساب ۲۴هزار سرپرست خانواده تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در شهرستان‌های «شیروان» و «مانه و سملقان» با هدف کمک به بهبود شرایط معیشتی این خانوارها خبر داد.

www.alavi-bonyad.com/3178//