حضور کارآفرینان مورد حمایت بنیاد علوی در نمایشگاه مشهد
پنجشنبه 15 اردیبهشت 1401

همزمان با برگزاری نخستین رویداد بین المللی «رمضان، ماه امت» در مشهد مقدس تعدادی از کارآفرینان مورد حمایت بنیاد علوی در حوزه صنایع دستی محصولات خود را عرضه کرده اند .

 به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی، نخستین رویداد بین المللی «رمضان، ماه امت » که از هفتم اردیبهشت ماه در سالن شهدای مدافع حرم واقع در محله گلشهر مشهد مقدس اغاز شده تا شانزدهم این ماه ادامه دارد .

از مجموع غرفه های شرکت کننده در این نمایشگاه ، 5 غرفه مورد حمایت بنیاد علوی در قالب اعطای تسهیلات تبصره 16 حضور دارند، این حمایت منجر به اشتغالزایی 27 نفر شده است، از این تعداد 7 نفر به صورت مستقیم و 20 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شده اند.

اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کارآفرینان حوزه صنایع دستی با هدف کمک به توانمند سازی، اشتغالزایی و بهبود وضعیت اقتصادی مردم مناطق کم برخوردار از جمله اقدامات بنیاد علوی محسوب می شود .

نخستین رویداد بین المللی «رمضان، ماه امت» محلی برای شکل گیری تعامل فرهنگی و اجتماعی میان همسایه های ایران به شمار می آید.

در این نمایشگاه 10 روزه ، در مجموع 15 غرفه حضور دارند که 6 غرفه در حوزه صنایع دستی و لباس سنتی افغانستان و بلوچ دوزی و 9 غرفه در حوزه غذا، شیرینی و سوغات افغانستان و پاکستان محصولات خود را عرضه کرده اند.

بولوارهای شهید بابانظر، شهید آوینی، میامی و کشف رود و کانال های منتهی به آن چهار ضلع محله گلشهر را تشکیل می دهند. این پهنه با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، نیمی از مساحت منطقه پنج شهرداری مشهد با ۱۷۵ هزار سکنه را شامل می شود.

یک سوم جمعیت ۳.۵ میلیون نفری مشهد در مناطق حاشیه این کلانشهر سکونت دارند.

www.alavi-bonyad.com/3076/