توزیع بسته های معیشتی در بین خانوارهای محروم شهرستان خلخال
شنبه 10 اردیبهشت 1401

نماینده بنیاد علوی در امور شهرستان‌های خلخال و کوثر گفت که این بنیاد در راستای کمک به اقشار محروم، نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه اقدام به برپایی سفرهای افطاری در مساجد حاشیه شهر و روستاهای شهرستان خلخال کرده وعلاوه بر پخت افطاری گرم، بسته‌های معیشتی خشک نیز در بین خانوارهای بی بضاعت منطقه توزیع کرده است

حمید فتاحی اظهار کرد: با هدف احیای سنت افطاری‌های ساده در جامعه این بنیاد از آغاز ماه مبارک رمضان تا به امروز ۴ هزارو ۵۰۰ پرس غذای گرم و افطاری در بین اقشار نیازمند توزیع کرد.

وی از برگزاری محافل انس با قران کریم و ضیافت‌های افطاری همزمان در سطح مساجد شهرهای خلخال و هشجین در ایام پایانی ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: این برنامه‌ها طی شب‌های گذشته به میزبانی بنیاد علوی و با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال برگزار شد.

فتاحی یادآور شد: این برنامه با حضور قاریان برجسته و ممتاز کشوری و بین المللی قرآن و با هدف ترویج فرهنگ قرانی و همچنین احیای سفره‌های افطاری ساده پس از دو سال توقف این گونه فعالیت‌ها به علت شیوع کرونا برگزار شد.

نماینده بنیاد علوی در امور شهرستان‌های خلخال و کوثر گفت: همگام با برنامه‌های محرومیت‌زدایی در کشور و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی برای تکمیل برخی از پروژه‌های نیمه‌تمام در بخش‌های عمرانی، اقتصادی، اشتغال‌زایی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این منطقه تلاش می‌کنیم.

مسئول بنیاد علوی در شهرستان‌های خلخال و کوثر از کشت پاییزه گیاهان دارویی در سطح ۷۵ هکتار از اراضی دیم این دو شهرستان خبر داد و افزود: با هدف اصلاح الگوی کشت سنتی و ترویج کشاورزان به کشت محصولات متناسب با اقلیم منطقه، طرح توسعه کشت گیاهان دارویی را با مشارکت جهاد کشاورزی در منطقه اجرا می‌کنیم.

به گفته فتاحی،این اراضی تحت حمایت پروژه گیاهان دارویی شهرستان زیر کشت پاییزه یولاف و سیاه‌دانه رفته و بخش دیگری از زمین‌ها در فصل بهار و بصورت نشاکاری کشت می‌شود.

نماینده بنیاد مستضعفان در جنوب استان اردبیل احیای زمین‌های بایر را از اهداف دیگر این طرح عنوان کرد و گفت: بنیاد علوی با ارائه بذر گیاهان بصورت یارانه ۵۰ درصدی، پرداخت ۵۰ درصد هزینه کشت بعد از برداشت محصول و خرید تضمینی از کشاورزان از کشت گیاهان دارویی حمایت می‌کند.

فتاحی با دعوت از کشاورزان منطقه برای مشارکت بیشتر در این طرح، از برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با گیاهان دارویی با همکاری جهاد کشاورزی خبر داد و ادامه داد: کشت گیاهان دارویی، گامی بزرگ برای احیای مراتع، بهبود و اصلاح پوشش گیاهی با تکثیر گونه‌های بومی و همچنین افزایش درآمد و سطح معیشت کشاورزان، توسعه فرهنگ کارآفرینی و رونق اقتصادی منطقه محسوب می‌شود.

وی توجه به عمران و طرح‌های زیربنایی را از مهم‌ترین سیاست‌های محرومیت‌زدایی بنیاد علوی در مناطق محروم استان اردبیل عنوان کرد و افزود: همین اصول و مبنا در خلخال و کوثر نیز رعایت شده و عمران،  آبادانی،  آموزش و نوسازی مدارس و توسعه متوازن امکانات ورزشی در اولویت قرار گرفته است و برخی از پروزه های نیمه تمام ورزشی در این منطقه تکمیل و همچنین تعمیرات اساسی برخی از اماکن و سالن های ورزشی مناطق محروم در سال گذشته انجام وامسال نیز این طرح ادامه خواهد داشت .

https://www.irna.ir/news/84735712/