20 هزار واحد مسکونی برای محرومان سراسر کشور ساخته می شود
چهارشنبه 24 فروردین 1401

با مشارکت بنیاد علوی و بنیاد مسکن 20 هزار واحد مسکونی برای محرومان سراسر کشور به مدت دو سال ساخته می شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وحید خاوه ای در حاشیه آئین کلنگ زنی شروع احداث مسکن محرومین در روستای ییلاقی لرود از دهستان سمام بخش رانکوه شهرستان املش گفت: در تفاهمی مشترک با بنیاد مسکن ۲۰هزار واحد و با کمیته امداد ۱۰هزار واحد و با بهزیستی ۱۸هزارو ۴۰۰واحد مسکن برای محرومین کشور احداث می شود.

وی افزود: ۱۲هزارو ۴۰۰واحد مسکن بهزیستی تحویل داده شده و بقیه هم تا دو سال آینده برای خانواده های دارای دو معلول یا بیشتر و فاقد مسکن مناسب تحویل داده می شود.

خاوه ای تاکید کرد: از مهمترین برنامه های بنیاد علوی در کنار مسائل فرهنگی و آموزشی و اشتغال مناطق محروم، تامین مسکن محروم است که برنامه دو ساله هم بر این اساس طراحی شده است .

مدیرعامل بنیاد علوی تصریح کرد: این بنیاد در کاری مشترک با وزارت آموزش و پرورش در مدت دوسال ۶۰۰ کلاس درس را آماده و تحویل این وزارتخانه می دهد .

وی افزود: همچنین  یک مرکز درمان بستر در لوندویل احداث می شود که منتظر تایید نهایی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هستیم .

خاوه ای تصریح کرد: بنیاد علوی شهرستان املش را به عنوان منطقه هدف پیشرفت و آبادانی انتخاب کرده و با توجه به تخریب راه ارتباطی مناطق ییلاقی این شهرستان براثر رفت و آمد کامیون های حامل سیمان دیلمان پس از بررسی کارشناسان بنیاد علوی و راه و شهرسازی وضعیت نامطلوب فعلی راه مناطق ییلاقی املش ساماندهی اساسی می شود.

وی در پایان گفت: در تفاهم نامه بین بنیاد علوی و بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی گیلان ۷۶۳واحد مسکن برای محرومین املش و تالش احداث می شود.