فتاح در سفر به رشتخوار خراسان رضوی: بنیاد مستضعفان پای کار رسیدگی به محرومان است/ در بخش اشتغالزایی با هدف توانمندسازی مردم منطقه فعالیت می‌کنیم
پنجشنبه 5 اسفند 1400

رئیس بنیاد مستضعفان در سفر به شهرستان محروم رشتخوار در خراسان رضوی و با حضور در جلسه شورای اداری این شهرستان، جزئیاتی از اقدامات این بنیاد را برای محرومین رشتخوار اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در سفری ۲ روزه به خراسان رضوی با حضور در شهرستان محروم رشتخوار به عنوان یکی از مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان با اشاره به فعالیت محرومیت زدایی بنیاد در این منطقه اظهار کرد: بنیاد مستضعفان حدود یک سال است که در این منطقه با هدف محرومیت زدایی، حضور فعال دارد و در تلاشیم تا بیش از سایر حوزه ها، در بخش اشتغالزایی و تسهیلات قرض الحسنه اشتغال با هدف توانمندسازی مردم عزیز این منطقه فعالیت کنیم.

 

وی با بیان اینکه ما برای تسهیلات قرض الحسنه اشتغال، هیچ سقفی در منطقه رشتخوار درنظر نخواهیم گرفت، گفت: با توجه به پتانسیل های بسیاری که در این منطقه در حوزه کشاورزی و بخصوص کشت زعفران وجود دارد، ما از طرح های اشتغالزایی برای رونق این حوزه حمایت می کنیم.

 

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به حمایت این بنیاد از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و سایر اقشار نیازمند فاقد پوشش حمایتی گفت: در این سفر بیش از ۵ هزار بسته معیشتی نقدی ۵۰۰ هزار تومانی برای تمام خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی و همچنین ۲ هزار بسته معیشتی برای فاقدین پوشش حمایتی، در نظر گرفته شد تا هفته آینده در اختیار عزیزان منطقه رشتخوار قرار خواهد گرفت.

 

به گفته فتاح، بنیاد مستضعفان در منطقه محروم رشتخوار، تامین ۳۳۵ واحد مسکونی نیازمندان را عهده دار شده است که قرار است توسط بنیاد مسکن ساخته شود.

 

همچنین بر اساس اعلام رئیس بنیاد مستضعفان، این بنیاد برای کمک به جهیزیه نیازمندان، بر اساس نیاز اهالی این شهرستان، اقداماتی را در دستور کار قرار می دهد.

 

وی در خصوص واگذاری قنوات و چاه های آب در اختیار بنیاد مستضعفان در این منطقه نیز گفت: ما در خصوص این موارد هرآنچه به نفع مردم است را انجام می دهیم و قطعا نخواهیم گذاشت تا مردم از این قنوات بی بهره بمانند.