احداث ۷۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته خوزستان
یکشنبه 19 دی 1400

خبرگزاری مهر نوشت: مدیر کل کمیته امداد خوزستان با اشاره به احداث ۷۰۰ واحد مسکونی نیازمندان در این استان در امسال گفت: تکمیل پروژه‌های مسکن مددجویان در اولویت کاری قرار دارد.

جمال شیبه عصر امروز سه شنبه در مراسم کلنگ‌زنی مسکن مددجویان خرمشهر اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های مسکن نیمه تمام از اهداف کمیته امداد خوزستان که بخش پروژه مسکن مددجویان ۱۷۶ واحد در بندر امام خمینی (ره)، ۴۸ واحد در آقاجاری، ۵۳ واحد در رامشیر و ۱۸۲ واحد در سپیدار اهواز به صورت نیمه تمام مانده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال کامل شوند.

وی، اعتبار تخصیص داده شده برای هر واحد مسکونی را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: برای ساخت مسکن مددجویان خرمشهر ۴۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات بنیاد علوی و۴۵۰ میلیون ریال کمیته امداد امام خمینی (ره) و مابقی از طریق بنیاد مسکن اختصاص داده شده و علاوه بر این یک میلیارد ریال تسهیلات کم بهره ۲۰ ساله و ۳۰۰ میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد خوزستان یادآور شد: اولویت اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش و تأمین مسکن نیازمندان است. وی افزود: با توجه به اینکه مسکن یک خدمت گرانی است و هزینه‌های زیادی را بر مردم تحمیل می‌کند اما وقتی ما مسکن را تأمین می‌کنیم عملاً آن خانواده را توانمند کردیم.

شیبه با بیان اینکه کمیته امداد حضرت امام (ره) در سال‌های اخیر تأمین مسکن را در اولویت‌های کاری خود قرار داده بیان کرد: در این مسیر تلاش شده از ظرفیت‌های سازمان‌ها، دستگاه‌ها، مردمی، خیران، گروه‌های جهادی و بسیج استفاده شود تا این کار سرعت بیشتری پیدا کند. وی افزود: یکی از مجموعه‌هایی که در سال‌های اخیر به بهترین شکل ممکن در کنار کمیته امداد در بحث مسکن، اشتغال و در تمام زمینه‌های محرومیت زدایی قدم برداشته است، بنیاد مستضعفان و علوی بوده است.

مدیر کل کمیته امداد خوزستان گفت: ۱۳۰ منزل مسکونی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان خرمشهر دیده شده و این سهمیه قابل افزایش است و امروز شروع این کار به عنوان اولین واحد زده می‌شود و امیدواریم این تعداد مسکن در کمترین زمان ممکن احداث شوند.