تسهیلات ۱۵ میلیارد تومانی و ۲۰ هزار بسته معیشتی برای محرومان آسبب دیده از کرونا در کرمان
سه شنبه 16 اردیبهشت 1399

محسن منصوری معاون بنیاد مستضعفان و مدیرعامل بنیاد علوی که در سفری یکروزه به کرمان سفر کرده بود، با مسئولان این استان دیدار و برای همکاری در زمینه های مختلف خصوصا مقابله با تبعات کرونا تبادل نظر کرد.

  • محسن منصوری معاون بنیاد مستضعفان و مدیرعامل بنیاد علوی که در سفری یکروزه به کرمان سفر کرده بود، با مسئولان این استان دیدار و برای همکاری در زمینه های مختلف خصوصا مقابله با تبعات کرونا تبادل نظر کرد.

    وی در حاشیه این سفر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بنیاد مستضعفان تاکنون در زمینه تبعات کرونا، کمک های بسیار خوبی هم به دستگاه های متولی مانند کمیته امداد و بهزیستی و هم به اقشار مختلف مردم مانند دستفروشان، کولبران، ملوانان، حاشیه نشین ها، خانواده زندانیان، کودکان کار و … انجام داده و تمام ظرفیت بنیاد در این راستا به خدمت گرفته شده است.

    معاون بنیاد مستضعفان تصریح کرد: با دستور مهندس فتاح ریاست بنیاد مستضعفان، در مورد چند تصمیم در این سفر هماهنگی هایی با مسئولان استان انجام شده است.
    وی ادامه داد: مقرر شد در مورد خانواده هایی که معیشتشان به علت تبعات کرونا مورد آسیب قرار گرفته، ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک سینا و صندوق امداد در اختیار این خانواده ها قرار گیرد؛ همچنین در راستای رزمایش مواسات و کمک مومنانه، ۲۰ هزار بسته معیشتی در اختیار استان کرمان قرار خواهد گرفت که کمیته امداد با هماهنگی استانداری و سایر دستگاه های ذیربط اقدام به توزیع کنند.

    منصوری خاطرنشان کرد: ۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض معیشتی نیز در اختیار دستگاه های استان قرار می گیرد تا با تاکید بر شهرستان های محروم جنوب استان کرمان توزیع شود.

    معاون بنیاد مستضعفان و مدیرعامل بنیاد علوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بنیاد مستضعفان از سالهای قبل در بخش جنوبی استان کرمان با محوریت قلعه گنج مستقر بوده و تحقق الگوی آبادانی و پیشرفت را در دستور کار قرار داده و پروژه های مختلفی در حوزه های گوناگون انجام شده است.

    وی افزود: چند پروژه بود که به نظر می رسید هماهنگی با استاندار و دستگاه های اجرایی به تسریع در اقدامات کمک خواهد کرد که بحث های خیلی خوبی در این زمینه صورت گرفت و در مورد جزئیات موارد هماهنگی های مناسبی شد.

    محسن منصوری در این سفر، با نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، فرمانده سپاه ثارالله و مدیرکل کمیته امداد کرمان دیدار و تبادل نظر کرد.

    حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در این دیدار گفت که بنیاد مستضعفان با ظرفیت بسیار خوب و بدون درنگ وارد میدان مقابله با کرونا شد و خوشبختانه اتفاقات خوبی رقم خورد.
  • وی برخی مسائل استان مانند مشکلات منطقه محروم شهداد در کرمان که اخیرا در سیل آسیب دیده و مشکلات عشایر کرمان را نیز مورد اشاره قرار داد و راهکارهایی ارائه کرد.
  • در دیدار منصوری معاون بنیاد مستضعفان با محمدجواد فدائی استاندار کرمان، بر تسریع در روند اقدامات محرومیت زدایی و هماهنگی بیشتر دستگاه های اجرایی در پروژه های مشارکتی قلعه گنج به عنوان یکی از ۱۴ منطقه هدف بنیاد مستضعفان برای پیشرفت و آبادانی تاکید شد و هماهنگی های لازم صورت گرفت.
  • منصوری در این دیدار از افزایش چشمگیر بودجه بنیاد مستضعفان برای مناطق هدف پیشرفت و آبادانی، تسهیل دریافت وام از بانک سینا و تقویت سیاست های قبلی بنیاد مستضعفان در قلعه گنج خبر داد.
  • سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در دیدار معاون بنیاد مستضعفان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا، مبنای خدمت نهادهای انقلابی در عرصه اجتماعی را فارغ از هرگونه نگاه سیاسی دانست.
  • وی همچنین مشکلات ناشی از وقوع سیل در جنوب استان کرمان، دغدغه های منطقه رودبار جنوب، مساله سیل بند و لایروبی را مورد اشاره قرار داد و آمادگی سپاه پاسداران برای همکاری با سایر دستگاه ها و نهادها برای محرومیت زدایی را اعلام کرد.
  • یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز در دیدار خود با منصوری گزارشی از روند خدمات حمایتی و مشکلات موجود در زمینه تبعات کرونا، سیل، جهیزیه، بیماران خاص، زنان سرپرست خانوار، طرح های اشتغال زایی مانند نیروگاه خورشیدی و حمایت از دانش آموزان و دانشجویان محروم ارائه کرد
  • وی همچنین از خدمات بنیاد مستضعفان در جریان سیل اخیر جنوب کرمان از جمله کمک یک میلیارد تومانی به خانواده های آسیب دیده از سیل زهکلوت تشکر کرد.
  • معاون بنیاد مستضعفان از مراحل بسته بندی ۲۰ هزار سبد غذایی که قرار است بین اقشار آسیب دیده از تبعات کرونا توزیع شود، نیز بازدید کرد.
  • محسن منصوری در جریان این سفر یکروزه با حضور بر سر مزار شهید حاج قاسم سلیمانی با آرمانهای این شهید والامقام تجدید میثاق کرد.alavi_bonyadحجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در این دیدار گفت که بنیاد مستضعفان با ظرفیت بسیار خوب و بدون درنگ وارد میدان مقابله با کرونا شد و خوشبختانه اتفاقات خوبی رقم خورد.
    وی برخی مسائل استان مانند مشکلات منطقه محروم شهداد در کرمان که اخیرا در سیل آسیب دیده و مشکلات عشایر کرمان را نیز مورد اشاره قرار داد و راهکارهایی ارائه کرد.
    در دیدار منصوری معاون بنیاد مستضعفان با محمدجواد فدائی استاندار کرمان، بر تسریع در روند اقدامات محرومیت زدایی و هماهنگی بیشتر دستگاه های اجرایی در پروژه های مشارکتی قلعه گنج به عنوان یکی از ۱۴ منطقه هدف بنیاد مستضعفان برای پیشرفت و آبادانی تاکید شد و هماهنگی های لازم صورت گرفت.
    منصوری در این دیدار از افزایش چشمگیر بودجه بنیاد مستضعفان برای مناطق هدف پیشرفت و آبادانی، تسهیل دریافت وام از بانک سینا و تقویت سیاست های قبلی بنیاد مستضعفان در قلعه گنج خبر داد.
    سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در دیدار معاون بنیاد مستضعفان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا، مبنای خدمت نهادهای انقلابی در عرصه اجتماعی را فارغ از هرگونه نگاه سیاسی دانست.
    وی همچنین مشکلات ناشی از وقوع سیل در جنوب استان کرمان، دغدغه های منطقه رودبار جنوب، مساله سیل بند و لایروبی را مورد اشاره قرار داد و آمادگی سپاه پاسداران برای همکاری با سایر دستگاه ها و نهادها برای محرومیت زدایی را اعلام کرد.
    یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز در دیدار خود با منصوری گزارشی از روند خدمات حمایتی و مشکلات موجود در زمینه تبعات کرونا، سیل، جهیزیه، بیماران خاص، زنان سرپرست خانوار، طرح های اشتغال زایی مانند نیروگاه خورشیدی و حمایت از دانش آموزان و دانشجویان محروم ارائه کرد
    وی همچنین از خدمات بنیاد مستضعفان در جریان سیل اخیر جنوب کرمان از جمله کمک یک میلیارد تومانی به خانواده های آسیب دیده از سیل زهکلوت تشکر کرد.
    معاون بنیاد مستضعفان از مراحل بسته بندی ۲۰ هزار سبد غذایی که قرار است بین اقشار آسیب دیده از تبعات کرونا توزیع شود، نیز بازدید کرد.
    محسن منصوری در جریان این سفر یکروزه با حضور بر سر مزار شهید حاج قاسم سلیمانی با آرمانهای این شهید والامقام تجدید میثاق کرد.