افتتاح خوابگاه دخترانه علوی در قصرقند با مشارکت گروه جهادی
پنجشنبه 27 آبان 1400

خوابگاه دانش آموزی‌ دخترانه علوی با گنجایش پذیرایی از صد دانش‌آموز و  با ۸۷۰ متر زیربنا و اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال با همکاری موسسه جهادی آل یاسین و مردم منطقه در کمتر از یک سال ساخته شد.

صبح چهارشنبه، معاون بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و مدیرعامل بنیاد علوی به منظور بازدید میدانی از روند پروژه های محرومیت زدایی قصرقند و افتتاح خوابگاه دخترانه علوی به این شهرستان سفر کرد.

به گزارش روابط عمومی، مدیرعامل بنیاد علوی با حضور در آیین افتتاح خوابگاه دخترانه علوی شهرستان قصرقند، ضمن قدردانی از تمامی مسوولان مرتبط با اجرای این پروژه، بر مشارکت مردم و دستگاه ها در پروژه های بنیاد علوی تاکید کرد و اظهار داشت: آنچه که موجب تحول در یک منطقه می‌شود حضور و مشارکت مردم است و نه صرفا تجمیع غیر اصولی امکانات، چرا که ممکن است برخی از مداخلات اشتباه به ظرفیت های منطقه زیان برساند.

خاوه‌ای در خصوص جزئیات این پروژه نیز اظهار داشت:  خوابگاه شبانه روزی دخترانه علوی با ۸۷۰ متر زیربنا و اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال با همکاری «گروه جهادی آل یاسین» و مردم منطقه در کمتر از یک سال احداث شد.

معاون بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در ادامه صحبت های خود ابراز امیدواری کرد که با ساخت این مجموعه و حل معضل اسکان دانش آموزان دختر دیگر شاهد ترک تحصیل دختران این منطقه نباشیم و افزود: با فراهم کردن زمینه ادامه تحصیل دختران امروز، زنان و مادرانی در آینده وارد جامعه خواهند شد که سبب پیشرفت شخصی خود و شهرستان می شوند.
خاوئی بیان داشت: خدا را شاکریم که در مسیری قرار گرفته‌ایم تا با مشارکت مردم و گروه های جهادی در ساخت و تجهیز مدارس، سرانه فضای آموزشی منطقه را ارتقا ‌دهیم.
وی  گفت: حضور بنیاد علوی در هر منطقه کوتاه است، بنابرین باید با فراهم‌کردن زمینه حضور مردم در روند پیشرفت و آبادانی خود ظرفیت های منطقه را ارتقا داد، چرا که برای ریل ‌گذاری طولانی مدت و صحیح در مسیر آبادانی منطقه راهی جز ایجاد دغدغه مندی در مردم و مشارکت دادن آنان نیست.
معاون بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ارزش پروژه های افتتاح شده این شهرستان تا به امروز را 200 میلیارد ریال ‌اعلام کرد و افزود: 1450 میلیارد ریال نیز متعلق به پروژه های در حال اجرا و یا درحال برنامه ریزی این شهرستان می‌باشد.

 

گفتنی است بنیاد مستضعفان تاکنون ۲۳۳۰ میلیارد ریال برای ۲۹۰ پروژه عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در استان سیستان و بلوچستان هزینه کرده است.

قصرقند یکی از 41 شهرستان هدف بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در طرح پیشرفت و آبادانی مناطق کم برخوردار کشور است.