حضور بنیاد مستضعفان در 40 منطقه محروم
پنجشنبه 20 آبان 1400

رئیس بنیاد مستضعفان در افتتاح کارخانه آهک صنعتی قلعه گنج در مناطق محروم جنوب کرمان، با تشریح فعالیت‌های بنیاد در این منطقه، از اضافه شدن یک منطقه محروم دیگر استان کرمان به مناطق هدف محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان خبر داد و گفت: طی ۷ سال گذشته بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان از سوی این بنیاد در قلعه گنج با هدف اجرای پروژه‌های صنعتی، حمایت‌های اجتماعی و همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه و اشتغال سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در حاشیه افتتاح کارخانه آهک قلعه گنج در منطقه محروم جنوب کرمان و از نقاط هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان اظهار کرد: امسال 7 سال است که بنیاد مستضعفان مشغول ارائه خدمت در منطقه محروم قلعه گنج کرمان است و امروز گرچه به همه اهداف خود در این منطقه نرسیده ایم ولی خوشبختانه همه مسئولان محلی اذعان دارند که شاخص‌های این منطقه با حضور بنیاد مستضعفان ارتقاء یافته و وضعیت این منطقه نسبت به گذشته بسیار بهتر است.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر انجام فعالیت‌های بنیاد مستضعفان با مشارکت مردم و دولت گفت: یکی از توفیقات بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی و اشتغال زایی، احداث کارخانه آهک قلعه گنج است که با توجه به فراهم شدن زیرساخت های آن با مشارکت مردم و مسئولان محلی، بنیاد مستضعفان در شرایط تحریم و مشکلات موجود در تامین تجهیزات، این کارخانه را به همت مهندسان کشورمان راه اندازی کرد و امروز شاهد بهره برداری از آن هستیم. وی با اشاره به سرمایه‌گذاری 140 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای راه‌اندازی این کارخانه افزود: تجهیزات این کارخانه به همت متخصصان کشورمان و شرکت‌های صنعتی بنیاد مستضعفان تامین شده و امروز این تجهیزات، ارزشی بالغ بر 300 میلیارد تومان دارد.

فتاح با بیان اینکه آهک صنعتی تولیدی در این کارخانه از بهترین انواع آهک‌های تولیدی در کشور است گفت: این کارخانه با تکنولوژی روز دنیا طراحی و ساخته شده است و تمام تولیدات این کارخانه با توجه به نیاز کشور به آهک صنعتی، از پیش، خریداری شده است و هیچ مشکلی برای فروش محصول تولیدی این کارخانه وجود ندارد. به گفته رئیس بنیاد مستضعفان، فعالیت و احداث این کارخانه به گونه‌ای است که در تمام ابعاد هماهنگ با محیط زیست است و مقرر شده فعالیت خوبی برای درختکاری در اطراف این ساختمان انجام شود.

وی با بیان اینکه احداث فاز دوم این کارخانه نیز در دستور کار قرار دارد افزود: با توجه به دارا بودن مجوزهای لازم برای بهره‌برداری از معدن و همچنین نیاز کشور به محصول تولیدی این کارخانه، فاز دوم این مجموعه به زودی احداث می‌شود.

فتاح ادامه داد: در حال حاضر تولید اسمی کارخانه آهک قلعه‌گنج، بیش از 110 هزار تن در سال است و با بهره‌برداری از این فاز، اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای 200 نیروی کار ایجاد شده و انشالله با راه‌اندازی فاز دوم آن، این اشتغالزایی بیشتر خواهد شد. رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: نکته قابل توجه آن است که تاکید شده تا سعی شود تمام ظرفیت های اشتغال در این مجموعه، برای نیروهای بومی به کار گرفته شود.

فتاح در ادامه با تاکید بر ادامه‌دار بودن فعالیت بنیاد مستضعفان در منطقه محروم قلعه گنج خاطرنشان کرد: این فعالیت های محرومیت زدایی بنیاد در منطقه قلعه گنج ادامه دارد و در مذاکره امروز با استاندار مقرر شد تا انشالله طی ماه های باقی مانده تا پایان سال، بنیاد مستضعفان یک منطقه محروم دیگر در استان کرمان را به مناطق هدف محرومیت زدایی خود در طرح آبادانی و پیشرفت اضافه کند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به سرمایه گذاری این بنیاد طی 7 سال اخیر در منطقه قلعه گنج کرمان با هدف محرومیت زدایی از این منطقه گفت: تا امروز بیش از 750 میلیارد تومان از سوی این بنیاد در قلعه گنج سرمایه‌گذاری شده و از این میان، 400 میلیارد تومان آن برای پروژه های صنعتی با هدف اشتغالزایی، 250 میلیارد تومان خدمات اجتماعی و حمایتی و بیش از 100 میلیارد تومان آن نیز تسهیلات قرض الحسنه‌ و اشتغال بوده که از سوی بنیاد مستضعفان برای محرومان این منطقه اختصاص داده شده است. به گفته وی بنیاد مستضعفان در حال حاضر در 40 منطقه محروم کشور در سراسر کشور حضور دارد.