پرداخت 167 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در سال 13۹۹
سه شنبه 18 آبان 1400

مدیرعامل بنیاد علوی با تشریح کلیاتی از اقدامات انجام شده بنیاد مستضعفان برای اشتغالزایی روستایی، از پرداخت ۱۶۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم طی ۱۲ ماه سال ۹۹ خبر داد.

مدیرعامل بنیاد علوی با تشریح کلیاتی از اقدامات انجام شده  توسط بنیاد مستضعفان برای اشتغالزایی روستایی، از پرداخت ۱۶۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم طی ۱۲ ماه سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، وحید خاوئی با اشاره به اقدامات بنیاد مستضعفان برای حمایت از اشتغالزایی در مناطق روستایی کشور و خصوصاً اشتغالزایی در مناطق هدف محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان اظهار کرد: بنیاد مستضعفان برای حمایت از اشتغال در مناطق محروم و روستایی کشور، چارچوب خاصی را تدوین کرده است و بر اساس این چارچوب، پیش از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی که به صورت  قرض الحسنه در نظر گرفته شده، پویایی‌های اقتصادی و پتانسیل‌های موجود در هر منطقه از مناطق هدف در طرح آبادانی و پیشرفت را مد نظر قرار می‌دهد.

 

وی ادامه داد: در این مرحله از میان شش رسته شغلی که شامل رسته‌های «زراعت، دام سنگین، دام سبک، زنبورداری، صنایع دستی و گیاهان داروئی» است، رسته ای که دارای بیشترین فراوانی در هر منطقه است، با توجه به دارا بودن بیشترین ظرفیت توسعه‌ای شناسایی شده و پس از نهایی نمودن، با کمک کارشناسان متخصص، هر دو بخش تولید و بازار مورد واکاوی و تحلیل دقیق قرار می‌گیرد.

 

مدیرعامل بنیاد علوی گفت: پس از تکمیل تحلیل‌های فنی، برنامه ریزی عملیاتی برای افزایش بهره وری هریک از این رسته‌های شغلی در منطقه مورد نظر انجام شده و با توجه به نتایج تحلیل‌های صورت گرفته و شناسایی قبلی نقاط گلوگاه تولید و عرضه محصولات تولیدی  هر رسته و منطقه، برنامه عملیاتی و گام به گام تدوین می‌شود.

 

خاوئی با بیان اینکه  بنیاد برنامه مدونی برای پایدارسازی اقدامات انجام گرفته در جهت توانمندسازی و پایداری اشتغال مناطق هدف در دست انجام دارد افزود: در این مسیر بنیاد مستضعفان تلاش دارد تا در هر رسته شغلی با تثبیت شبکه انسانی و به روزرسانی‌های مستمر، از پایدارسازی اشتغال ایجاد شده، اطمینان حاصل نماید.

 

وی با اشاره به آمار پرداخت ۱۶۷ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغالزایی طی سال ۹۹ توسط بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد مستضعفان سال گذشته بیش از ۱۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی را با هدف توانمندسازی محرومان پرداخت کرده است، از این میزان ۱۱۴ میلیارد تومان برای مناطق هدفِ محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان اختصاص یافته و ۵۲ میلیارد تومان از این تسهیلات نیز برای اشتغالزایی در خارج از مناطق هدفِ طرح آبادانی و پیشرفت تخصیص داده شد.

 

به گفته خاوئی در سال ۹۹ این تسهیلات قرض الحسنه، زمینه اشتغال بیش از ۶۱۰۰ نفر را در مناطق روستایی و محروم کشور ایجاد نموده و به طور میانگین با توجه به برنامه ریزی انجام شده، هزینه ایجاد هر شغل در حدود ۲۷ میلیون تومان بوده است.