وحید خاوه‌ای: دامنه مشارکت با مردم افزایش یابد
چهارشنبه 12 آبان 1400

مدیرعامل بنیاد علوی می گوید نهادسپاری و پایدارسازی نهادهای مردمی پیشرفت و آبادانی باید به عنوان یک اصل مورد توافق همگان باشد و همه برنامه ها بر این مبنا تنظیم میشود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد علوی وحید خاوه ای امروز چهارشنبه در جمع دبیران نهادهای پیشرفت و آبادانی بنیاد مستضعفان با بیان اینکه در دو سال گذشته بخشی از کارهای بنیاد در مناطق هدف آبادانی و پیشرفت با مشارکت مردم و همکاری گروه های جهادی در حال انجام است؛ افزود: برای هماهنگی بیشتر با منطقه و موفقیت بهتر برنامه ها باید با مردم منطقه گفت و گو و مفاهمه بیشتری داشت. این رویکرد به ماندگاری و اثر بخشی طرح های بنیاد کمک می کند.

وی این توضیح را نیز گفت که پیش از این تجربه روشنی از واگذاری طرح های پیشرفت و آبادانی با حجم زیاد به گروه‌های مردمی در مناطق مختلف وجود نداشته است و بالطبع برخی اشکالات در اقدامات گذشته وجود داشته که باید در کوتاه ترین زمان ممکن اصلاح شوند.

جوهره و معنای نهاد پیشرفت تبیین شود لزوم ارائه تعریف واحد از چیستی نهادهای مردمی پیشرفت و آبادانی و توجه به اصول نهادسازی، نهادسپاری و پایدارسازی دیگر محورمورد تاکید مدیر عامل بنیاد علوی در این نشست بود.

وی همچنین گفت با تدوین یک سند واحد درباره فعالیت نهادهای پیشرفت و آبادانی این امکان را به همه در مناطق و خارج منطقه خواهیم داد تا با این مجموعه آشنایی خوبی پیدا کنند.

خاوه ای اتخاذ برنامه راهبردی در فعالیت های فرهنگی در مناطق مختلف را مورد تاکید قرار داد و افزود: بایستی با این نگاه برای مشکلات سرمایه گذاری کرد.

وی عنوان کرد: باید تا جایی که امکان دارد با نهادسپاری، وظایف، تکالیف و ماموریت ها را از بنیاد گرفته و به نهادهای پیشرفت بسپاریم. کار با گروه های مردمی را افزایش دهیم.

خاوه ای در ادامه خطاب به دبیران نهادهای مناطق گفت: در حرکت های مردمی نباید صرفا محدود به گروههای متعارف کنونی باشید و دامنه مشارکت های مردمی را افزایش دهید.

وی با اشاره براینکه گروه های جهادی خط مقدم اقدامات جمعی در مناطق هستند، در عین حال گفت: باید با استفاده از توانمندی بقیه گروه ها، آنها را به رسمیت شناخته و با برگزاری نشست های مختلف تعامل دوطرفه ایجاد کرد.

تاکید بر انسجام و همدلی دبیران نهادها وی همچنین با تاکید و انسجام و همراهی درونی افزود: 40 منطقه در قالب 40 نهاد با بنیاد کار می کنند گروه های جهادی سرمایه ما هستند و باید با علقه های عاطفی به هم وصل شوند.