فتاح: عزم ما در محرومیت‌زدایی جدی است
شنبه 11 بهمن 1399
رئیس بنیاد مستضعفان در آغاز عملیات بزرگترین پروژه محرومیت زدایی بنیاد با بیان اینکه عزم ما در محرومیت زدایی جدی است گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ ما در هر استان کشور، یک منطقه هدف برای طرح آبادانی و پیشرفت خواهیم داشت و رویکرد ما در اقدامات محرومیت زدایی در این مناطق، اشتغالزایی و توانمندسازی است.
به گزارش روابط عمومی، سید پرویز فتاح در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پروژه محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان با اشاره به اهمیت توجه به محرومان و مستضعفان در نگاه امام خمینی (ره) اظهار کرد: این یک واقعیت است که انقلاب اسلامی برای توجه به محرومین رقم خورد و با حکم امام خمینی (ره) نخستین نهادی که در 9 اسفند 57 تاسیس شد، بنیاد مستضعفان بود.رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به همراهی مردم ایران در طول 4 دهه عمر انقلاب اسلامی گفت: تحریم ها و فشار دشمنان با مقاومت مردم و استقامت رهبر انقلاب، بدون نتیجه ماند و امروز باید بدانیم که بیشترین فشار تحریم ها بر مردم و اقشار ضعیف کشورمان است؛ بر همین اساس بنیاد مستضعفان و نهادهای انقلابی تمام توان خود را برای کاستن از این فشارها بکار گرفتند و ما تلاش خواهیم کرد که طعم شیرین بنیاد واقعی مستضعفان را به محرومان بچشانیم.

وی با اشاره به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 3000 میلیارد تومان پروژه محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان گفت: امروز و در آستانه دهه مبارک فجر، پروژه های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان هم افتتاح شد و هم شروع به کار تعداد زیادی از این پروژه ها، اعلام شد که در مناطق 28 گانه هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان در سراسر کشور تعریف شده و بر اساس الگوی محرومیت زدایی قلعه گنج انجام می شود.

فتاح ادامه داد: از نظر سرمایه گذاری، 3 هزار میلیارد تومان به این پروژه ها تخصیص یافته که بیش از 500 میلیارد تومان آنها امروز افتتاح شد، بیش از 1000 میلیارد تومان آنها در حال اقدام است و بیش از 1000 میلیارد تومان آنها، امروز آغاز به کار می کند.

رئیس بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، تعداد مناطق هدف بنیاد مستضعفان در طرح آبادانی و پیشرفت کشور تا پایان سال 1400 اضافه می شود و ما در هر استان کشور، یک منطقه هدف برای این طرح خواهیم داشت و نکته حائز اهمیت آن است که در اقدامات محرومیت زدایی ما در این مناطق، رویکرد اصلی، اشتغالزایی و توانمندسازی است.

وی با بیان اینکه عزم بنیاد مستضعفان در محرومیت زدایی جدی است گفت: ما علاوه بر محرومیت زدایی، از ابتدای شیوع کرونا نیز سعی کردیم تا با بخشش اجاره بهای املاک تجاری خود، حمایت های معیشتی، کمک به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و مواردی از این دست، به اغلب اقشار آسیب پذیر کشور یاری رسانی کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان عمل در چارچوب های اقتصاد مقاومتی را از سیاست های بنیاد در انجام وظایف و ماموریت های محوله اش برشمرد و افزود: یکی از مهمترین مولفه های اقتصاد مقاومتی، مردم هستند و ما بر همین اساس تلاش کردیم تا مردم را در اقدامات بنیاد مستضعفان شریک کنیم و اعلام می کنیم که خوشبختانه اغلب پروژه هایی که امروز افتتاح شد و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود، مشارکت مردم را مورد توجه دارد.

فتاح با اشاره به تحریم های امریکا علیه بنیاد مستضعفان گفت: ترامپ در هفته های آخر بنیاد مستضعفان را تحریم کرد و من را برای سومین بار در لیست تحریم ها قرار داد ولی به حمدلله با وجود تمامی تحریم ها، هیچ کاری در بنیاد مستضعفان معطل نمانده و علی رغم شانه خالی کردن خارجی ها از تعهداتشان، متخصصان ایرانی، کارها را به خوبی انجام دادند.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اجرایی شدن برنامه های بنیاد مستضعفان گفت: امروز عملکرد ما در بنیاد مستضعفان 10 درصد بیش از برنامه مصوب سال است و اعلام می کنیم که به لطف خداوند، بنیاد مستضعفان به همه اهداف خود در سال جاری نیز خواهد رسید.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان به هیچ وجه از پرداخت مالیات معاف نیست گفت: تمام عملکرد بنیاد زیر ذره بین نهادهای نظارتی و حسابرسی است و ما معتقدیم هرگونه اسراف، تجمل گرایی، اشرافیگری و تجاوز به اموال مستضعفين برخلاف مکتب و نظریه امام و رهبری است.

فتاح در ادامه با تاکید بر هماهنگی بنیاد مستضعفان با دولت و سایر دستگاه ها و نهادهای کشور گفت: ما با دولت و نهادها و دستگاه های حمایتی در کشور هماهنگی کامل داریم و به هیچ وجه در اقدامات محرومیت زدایی خود، جای دولت را نمی گیریم و هیچ رقابتی نیز با دولت نداریم. بلکه در تلاشیم تا اقداماتمان با دولت و دستگاه های دیگر هماهنگ باشد تا اثربخشی اقداماتمان بیشتر شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به بازگرداندن املاک غصب شده خاندان پهلوی توسط بنیاد مستضعفان گفت: اموال بنیاد مستضعفان ارث رسیده از دارایی های خاندان پهلوی است که این خاندان، بخش زیادی از املاک در اختیارش را از مردم غارت کرده بود، لذا ما در بنیاد مستضعفان با توجه به دستور مقام معظم رهبری، این املاک را به مردم باز گردانده ایم و به زودی یکصدهزارمین سند از این املاک غصب شده به مالکان اصلی آن واگذار می شود.

فتاح خاطرنشان کرد: ما از حق مستضعفان و مردم در املاک تحت تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی کوتاه نمی آییم و با قدرت این موارد را پیگیری می کنیم و خوشبختانه قوه قضائیه نیز همکاری بسیار خوبی در این بخش با ما داشته و حتی شعباتی را برای رسیدگی به این پرونده ها اختصاص داده است.

وی با تاکید بر فعالیت های زیرساختی بنیاد مستضعفان در اقتصاد کشور گفت: بنیاد مستضعفان در همین شرایط تحریمی 30 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعتی که عمدتا بخش های زیرساختی کشور است انجام داده و این روند ادامه خواهد داشت.

فتاح خاطرنشان کرد: ما در بنیاد مستضعفان این مهم را مد نظر داریم که باید در این شرایط اقتصادی، هرچقدر که می توانیم به مردم و بخصوص محرومان و اقشار ضعیف، رسیدگی کنیم.