آغاز احداث مسجد شهید قاسم سلیمانی
دوشنبه 14 مهر 1399

احداث مسجد شهید قاسم سلیمانی در دانشگاه فرهنگیان پردیس نسیبه توسط بنیاد مستضعفان آغاز شد.

در راستای توسعه مساجد به ویژه در اماکن آموزشی و تربیتی، آیین آغاز عملیات ساخت کلنگ زنی مسجد در دانشگاه نسیبه برگزار شد.
عملیات ساخت این مکان مقدس که مسجد شهید قاسم سلیمانی نامگذاری شده، با حضور آیت الله صدیقی، (امام جمعه تهران)، منصوری، (معاون بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و مدیرعامل بنیاد علوی)، خاوه ای (مدیر عامل شرکت اسکان ایران) و غلامی (رییس پردیس نسیبه) و جمعی از دانشگاهیان آغاز گردید.

در این مراسم، آیت الله صدیقی، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را نمونه‌ای بارز از افراد تربیت یافته در مکتب عاشورا و انقلاب معرفی کرد و با تاکید بر تلاش این شهید والا مقام در راستای بسط و گسترش فرهنگ عزت و آزادگی جمله آن شهید را یادآور کرد که گفته بود: فراموش نخواهیم کرد فرهنگ انقلاب از همین مساجد شروع و به پیروزی ختم شد.

این مسجد با اعتباری بالغ بر پنجاه میلیارد ریال از منابع بنیاد علوی برنامه ریزی شده و «اسکان ایران» مجری طرح آن می باشد.
سازه آن از نوع فلزی پیچ و مهره ای است و در سیستم تاسیسات آن تمهیدات لازم برای آسایش نمازگزاران از طریق تعبیه و نصب سیستمهای کولر و پکیج، اعلان و اطفای حریق انجام شده است.
این مسجد دارای فضاهای متنوعی از قبیل شبستان، محراب، دارالذکر، بخش های آموزشی است و توسط مهندسان مشاور کرانه پایدار پارس طراحی و شرکت پردیسان سازه طراحان اجرای آن را بر عهده گرفته که پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرای آن پس از ۱۲ ماه به پایان رسد.